بگذارید کودکان اسباب بازی بسازند- مام توی

به خاطر داشته باشید جهان بازی بچه‌ها به آنها کمک می‌کند خود و اطرافشان را بهتر بشناسند و بازی‌های آموزشی هم ابزاری برای انجام این کار هستند. در این مطلب از راهنمای بازیهای آموزشی برای کودکان ابتدا تعریف مشخصی از این نوع بازی‌ها ارائه می‌شود. حتما بارها این سئوال را از خودتان پرسیده‌اید که کدام اسباب‌بازی کودکان برای فرزندتان مناسب است.

همه كودكان فارغ از رنگ پوست و مو يا تعلق به نژاد و قوم خاص در هر كجاي دنيا كه باشند بازي مي كنند فعاليت بازي در واقع تلاش كودك براي كنار آمدن با محيط است كه از اين طريق او خود را مي يابد و دنيا را درك مي كند. آن‌ها در روزهای ابتدایی متوجه خستگی و بی‌حوصلگی کودکان شدند، اما رفته رفته دریافتند کودکان با خلاقیت و همفکری بازی‌هایی خلق می‌کردند و از تخیلاتشان برای سرگرم کردن خود کمک می‌گرفتند. به نظر عجیب است، اما می‌توان گفت فراهم کردن اسباب بازی‌های فراوان و در دسترس می‌تواند از رشد قوه تخیل کودکان تا حد زیادی جلوگیری کند.

قطار کودکانه آموزشی

کودک کوچک شما در درک چگونگی کارکرد اشیا در دنیای خود مانند کنترل از راه دور تلویزیون یا سوئیچ‌های مهارت خوبی دارد. او همچنین علاقه‌مند به بازی با وسایل واقعی مانند تلفن همراه می باشد، زیرا مشتاق بزرگ شدن است. کودکان همواره احتیاج به توجه دارند و سرگرم کردن آنها یکی از دغدغه های بزرگ والدین است. علاوه بر آن والدین دوست دارند تا در هنگام سرگرم کردن کودکان خود، جنبه آموزش کودک نیز فراموش نشود. ما در عصر الکترونیک زندگی می‌کنیم و هر پدر و مادری که فکر می‌کند می‌تواند کودک خود -حتی یک کودک نوپا- را برای همیشه از کامپیوتر دور نگه دارد، کاملا در اشتباه است. نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که به هیچ عنوان به گریه و قشقرق کودک توجه نکنید.

  • چرا که خرید اسباب بازی کمتر ، در طولانی مدت فواید بسیاری در زندگی کودک شما خواهد داشت.
  • به خاطر داشته باشید جهان بازی بچه‌ها به آنها کمک می‌کند خود و اطرافشان را بهتر بشناسند و بازی‌های آموزشی هم ابزاری برای انجام این کار هستند.
  • به این ترتیب باید مسئله بازی نکردن فرزند شما با دیگران با توجه به سن و سالش مورد ارزیابی قرار بگیرد تا پزشک بتواند نظر قطعی خود را اعلام کند.
  • یا کودکانی که تحرکات بدنی کمی دارند وسایل بازی ورزشی یا سرگرمی هایی که شبیه سازی زندگی عادی است بسیار به آنها کمک خواهد کرد.
  • در فاصله ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی معمولاً فرزند شما به حضور سایر کودکان توجه می‌‌کند اما به بازی کردن با آنها نمی‌پردازد.

کودکان بازی کردن در دنیای خیالی را دوست دارند و این امر یک بخش مهم از فرآیند رشد اجتماعی آنها است. تشویق کودک به انجام دادن بازی‌های خیالی اولین گام مهم برای ایجاد اعتماد به نفس در کودک و تقویت توانایی او برای بازی با دیگران است. در سن ۴ سالگی باید کودک شما به بازی مشارکتی با سایرین علاقه نشان دهد و تمایل به برقراری ارتباط با کودکان هم سن خود را داشته باشد. در این سن کودک باید بتواند از قوانین بازی پیروی کند و به انجام بازی‌های خیالی با دیگران بپردازد.

اسباب بازی کودکان 5 تا 7 ساله

این لگو اسباب بازی یک سرگرمی فوق العاده برای تمامی سنین است.لگو دوپلو یک اسباب بازی پسرانه و همچنین اسباب بازی دخترانه برای علاقه مندان به لگو است. با لگو دوپلو 80 تکه می توان سازه های خلاقانه خودتان را بسازید و یا از الگوی خودش پیروی کنید. با لگو دوپلو 65 تکه می توان سازه های خلاقانه خودتان را بسازید و یا مجله خبری اسباب بازی از الگوی خودش پیروی کنید. جغجغه کودک سوسیسی طرح خرس با رنگ های شاد و متنوع مناسب برای استفاده نوزاد از بدو تولد است. میباشد.این میز کودک دارای یک صفحه لگو بازی است که مناسب کودکان 2 سال به بالا و یک میز فعالیت است که کودکان 18 ماه میتوانند از آن استفاده کنند.این میز ابعاد طول 29 عرض 31 ارتفاع 22 سانت دارد.

بازی کردن در محیط منزل ساده ترین روش برای تشویق مهارت‌های اجتماعی کودک است. آموزش مهربان بودن با دیگران یکی از مهارت‌های اجتماعی بسیار مهم است که به کودک یاد می‌دهد نسبت به دیگران شفقت داشته باشد و احساسات آنها را درک کند. شما می‌توانید با نشان دادن مهربانی خود نسبت به دیگران و تشویق کودک به صحبت کردن درباره احساسات خود در این راستا گام بردارید. کودکی که به مهربان بودن تشویق می‌شود هنگام بازی کردن با دیگران و برقراری ارتباطات اجتماعی موفقیت بیشتری به دست می‌آورد. اسباب بازی‌های درهم رونده که روی‌هم چیده شده یا به هم جفت می‌شوند، اسباب بازی‌های روی‌هم چیدنی که شامل مکعب‌ها و حلقه‌های قابل روی‌هم گذاشتن هستند.

پس از خواندن این مقاله، در زمان خرید اسباب بازی برای کودک یک ساله خود می توانید بهترین اسباب بازی را برایش خریداری کنید. آیا کودک شما پر تحرک است؟ یکی از نکات مهم در خرید اسباب بازی کودکان یک ساله در نظر گرفتن متحرک بودن اسباب بازی می باشد. حیوانات چرخ دار، صندلی های متحرک و دوچرخه هایی که قابل هدایت و کنترل توسط والدین باشند، بهترین وسیله برای کودک شما هستند. این اسباب بازی های سواری باید دارای گوشه ها و لبه های صاف، ارتفاع کم از سطح زمین، دسته کنترل، هدایت از عقب و ترجیحا کمربند حفظ تعادل کودک باشند.

یکی از عاداتی که معمولا به غلط برای کودک شکل می گیرد، این است که خواسته های خود را بتواند با گریه، پرخاشگری و جیغ زدن اجرایی سازد. در صورت توجه کردن به این رفتارها و بال و پر دادن به آن، کودک متوجه می شود که با هر بار پرخاشگری می تواند به خواسته خود برسد. بنابراین نسبت به تکرار کردن آن اصرار می ورزد و همزمان با رشد او، این حس نیز در او تقویت می شود و اثرات خود را در آینده نشان می دهد. در نهایت کودک در سن پنج سالگی به برقراری ارتباط با سایرین می‌‌پردازد و بر نحوه رفتار آنها تأثیر می‌گذارد. کودک از دوست داشته شدن لذت می‌برد و به خوشحال کردن دوستان خود می‌‌پردازد تا لحظات هیجان انگیزی را با آنها تجربه کند. بازی با پازل های چوبی (با 4 تا 12 قطعه)، بلوک هایی که به هم می چسبند، اشیاء برای مرتب سازی (بر اساس اندازه، شکل، رنگ)، و وسایلی که دارای قلاب، دکمه، سگک ها و گیره ها هستند.

تعریف اسباب بازی سبز

اسباب بازی‌هایی از این دست باعث تخیل کودک شما می‌شوند و به او کمک می کنند مهارت حل مسئله و تفکر منطقی را توسعه دهد. واکنش‌هایی که ایجاد می‌شود مهارت‌های خاصی هستند که فرزندتان باید یاد بگیرد و در طول سال‌های زندگی‌اش قابلیت کامل آن را به دست آورد. بدیهی است که هر چه کودک بیشتر با اسباب‌بازی‌هایش بازی کند، مسیرهای عصبی مغز او قوی‌تر می‌شود و بهتر توسعه می‌یابد. اگر کودک خواهر یا برادر بزرگتری داشته باشد که این اسباب‌بازی را دارد، بدون شک او هم در معرض بازی با آن قرار می‌گیرد.